onsdag 29. juni 2016

Brune pinner

Sirup og kanel i deigen er med på å sette den gode smaken. Denne oppskriften på brune pinner er av den gode, gamle sorten slik som mormor ville ha laget dem. Hvis du ønsker, bytter du ut mandler med for eksempel . Dette er julekakene som er mest populære hjemme hos Lise Finckenhagen. Kakene blir små og litt myke. Da kan en godt spise godteri, kjeks eller Perles brune pinner med lønnesirup - for den ekstra gode karamellsmaken.


En porsjon av denne oppskriften, gir ca. Flere har spurt meg om jeg kan bake brune pinner. Tar du et kjapt søk på nettet så VRIMLER det jo av oppskrifter på disse kakene.


Oppskriftene er stort sett like . En enkel og god julekake med smak av kanel, sirup og mandler. Jeg har allerede en veldig populær oppskrift på colapinner her på bloggen – knasende lette og sprø! Disse brune pinnene er i særdeles nær . Søte og tørre kaker med smak av kanel. Enkel oppskrift på klassiske brune pinner.


Nå skal det sies at brune pinner beskriver denne julebaksten ganske så bra . Her er oppskriften på klassiske brune pinner. Ikke glem å pensle dem. Denne enkle oppskriften har jeg fra Signe, som alltid serverer himmelsk mat og kaker. Har du det som jeg travelt før jul kan disse lages kjapt.


Sprø julekjeks med smak av karamell og kanel hører høytiden til. Det tar under minutter. Da jeg også fant ut at brune pinner også er en av mine favoritter. Jeg har flere oppskrifter på julekaker på lager, så flere . Liker du pepperkaker så tipper jeg du liker brune pinner.


Bestemors oppskrift på knasende gode brune pinner med smak av karamell og kanel. Leveres i pakning på stk. Rekk opp hånde de som elsker brune pinner ! Imidlertid har jeg funnet ut at kjært barn har mange navn.


Du trenger verken kjevle eller pepperkakeformer. Kjær kake har mange navn, og det med rette. Brune Pinner – åh disse er så gode! Men begynner dra seg til nå. Et av kakeslagene jeg har i boks er brune pinner.


Vepsebol Vepsebol er en julekake med sprø marengs, fylt med mandler og sjokolade. Den er glutenfri og kan varieres ved å tilsette andre typer . Hei, Takk for alle tilbakemeldinger på gårsdagens innlegg og håper dere fortsetter å sende meg innspill. Jeg leser alle med stor interesse og fredag kveld velger . Skreppo har bakt brune pinner , kokosmakroner, pepperkaker og havrekjeks!


Lørdag november i morgen og vi baker frukt og nøttebrø gulrotbrø. Fant en oppskrift på aperitif. Anne Brith Davidsen sin, men har justert . Idag vil eg dele oppskrift på brune pinner , også kalla blant anna kolakaker. En julefavoritt hos mange har eg forstått, og en sukkerfri oppskrift . Bremykt Frø fra en vaniljestang eggeplommer ts kanel ts natron 3g mel. Fru Haalands brune pinner.


Rør smør og sukker hvitt. Tilsett eggeplommen og pisk godt. Sikt i det tørre og blandt alt godt sammen. Sett ovnen på 2grader.


Hva passer vel bedre på en lillelørdag enn oppskrift på en av de mange julekakene man kan bake i desember? I innlegget om i desember .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg