mandag 24. desember 2018

Klatrehortensia

Her kan du lese om bruk og stell av klatrehortensia og hva du bør tenke gjennom før du planter den inn mot husveggen. Jeg slår et slag for klatrehortensiaen som en av våre beste klatreplanter! Den er både villig og herdig, har nydelig blomstring, takler både sol og . Jeg tror mange med meg er enig i at klatrehortensia kan være den perfekte klatreplanten?


En klatreplante som dekker, klatrer, skjuler og kryper . Den trives best i kalkfattig, humusrik og.

Hydrangea anomala petiolaris ( klatrehortensia ) er - i motsetning til de andre hortensiasorter og -arter vi tilbyr - en ekte klatreplante. Klatrehortensia kan klatre på . Der er frodighed for alle pengene med en klatrehortensia. Plantes den ved en mur eller et højt træ, kan den nå op i syv meters højde.


For fem år siden plantet vi vårt eksemplar under et furutre som vi . Fjellknausen utenfor inngangen er dekket av en frodig, riktblomstrende klatrehortensia. I bedet foran fjellet mot inngangen og mot gårdsplassen . Det kan være lurt å kjøpe en plante i stor potte for å få den raskt i blomstring.

Se udvalget af hortensia her eller besøg dit nærmeste Plantorama havecenter. Fraråder huseiere å plante klatrehortensia , eføy og klatrevillvin opp mot hus med kledning av tre. Den er middelt voksende og bruges ofte i slyngende beplantninger. Den smukke klatrehortensia stammer fra det fjerne Østasien. Bufret Oversett denne siden 14.


Oprindeligt stammer den fra bjergskovene i Japan, Korea og Taiwan. Jeg mener å ha lest at klatrehortensia bruker en to - tre år på å komme i gang skikkelig. Jeg plantet min første i fjor, så jeg har foreløpig ingen . Kan klatrehortensia trives i en stor potte? Planten blir inntil meter høy og klatrer . På plantasjen her i Trondheim fikk jeg tips fra gartneren om å prøve klatrehortensia , og disse har jeg nå plantet.


Gartneren sa at den måtte ha . Denne lækre klatre hortensia har grønne blade, brune krogede grene og store hvide blomsterskærme. Er middeltvoksende, slyngende og fuldt hårdfør og . Vidunderlige klatrende hortensia, perfekt til murer, stakit og stendiger. Den får mye sol og har vokst seg forholdsvis stor, men vil som sagt ikke . Jordbund ‎: ‎God overjor sur til neutral.

Hvad med klatrehortensia ? Har I andre gode ideer? Hvor langt skal de stå fra muren (jeg vil helst ikke grave for meget af stenbelægningen op) og hvad med . Legg til i favorittlisten. Produktinformasjon: Flott klatreplante til både vegg og skråning. Store hvite, skålformede . Blant rosene finne det noen slyngere, men det er også . Den blomstrer med hvite blomsterskjermer i juni-juli.


Sargenthortensiaen har hvite og fiolette kronblad og en . Images on instagram about klatrehortensia. KLATREHORTENSIA Hydrangea petiolaris. Hortensiafamilien - Hydrangeaceae. Dette er en kraftigvoksende klatreplante som synes å holde seg lenge på en . Du har valgt en af mine yndlingsklatreplanter : klatrehortensia.


Når først at planten har slået godt an, så vokser den kraftigt og skal beskæres og . Det er nok flest eksempler på de slyngende, det er stort sett bare klatrehortensia , rådhusvillvin, eføy og beinved som ikke trenger oppbinding. Nå som terrassen og leveggene er revet er det vanskelig å se noe annet enn rot og lort, . Den liker humusjord med nøytral pH-verdi, og trenger normal vanning. Når man må klare seg med det lille som fins.


Flickr photos, groups, and tags related to the klatrehortensia Flickr tag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg