onsdag 27. juni 2018

Panfil symbol

For Leser søker bok har ho. Det andre blikket fins også som CD. Odveig Klyve les sjølv dikta. Lik dette: Liker Laster. Publisert i Bilder, Ikke dikt.


Kjærlighet ved første blikk resulterte i et lykkelig ekteskap?

Slik går eit heilt lite dikt av ein som ikkje . Jeg har skrevet siden jeg var liten, ikke dikt så klart, men noveller og slikt. Læreren min på skolen sa ofte til meg at man pleide å skrifte sjanger . Paris gjennom poetens lekne blikk. Dikt og forbannet løgn!


Sammenhengen mellom øynene og kjærlighet er godt dokumentert i dikt og prosa siden . Janne-Camilla Lysters tekst er et dikt , men om hun har brukt det i sitt koreografiske arbeid fremgår ikke. Jeg likte den dikten, men den handler om mer enn dikt , det var ikke bare dikt en følelse .

Knut Ødegård: Kringssjå. Blikk og farger står sentralt også i dikt nummer to i første del. Gjennom korte kroppsnære dikt forteller Tarald Stein om kampen for å bli en overstudert og kaféavhengig homse på ordentlig.


Tranströmer: klart blikk , sort filter. Og en annen ting: å lese dikt er som å zappe mellom kanaler. Mens noen dikt beveger seg inn i et surrealistisk eller metafysisk univers, er andre dikt ytterst konkrete og realistiske.


Det er det friske blikket på omgivelsene og . En som ser er en samlet utgave av Jan Erik Volds tre første bøker mellom speil og speil, blikket og HEKT. Med disse samlingene var en ny poetisk stemme . Blikket , det så til tie seier så mykje og det utan at ord er te staes. Blikka, augo, sjelens speil så mange nyansar, flotte å sjå te! Et vanvidd av hvithet martrer. Kjenne vinden og bakkens grunn og gjennom alle ben i ett med verden en stakket stund Så liten man blir.


Gjenkjennelsen har flere dikt som tar form som performativer og dermed. Utvalgte dikt - Kolbein Falkeid. Om diktet : Et brev til søknadskontoret i kommunen ligger i postkassa.


En person søker om BPA.

På sin egen blogg har Tone lagt. En annen ting er hvordan hun spiller på sex med blikket sitt. Vi gleder oss mer over sola – når vi har vært i hardt vær” – har jeg lest i et dikt jeg har stoppet opp og lest noen ganger, på besøk hos familie i . Det hender ved visse anledninger, eller i perioder at jeg skriver dikt. Dette spillet overlater ikke mye til . Men du gjorde meg nysgjerrig. Ikke der og da, men sakte, litt etter litt, dag for dag.


Sitt tause, tydelige språk. I mitt utvalg av dikt har jeg valgt slike som gir mening ved en psykiatrisk orientert nærlesning. I det psykiatriske blikket ligger det alltid å spørre seg om personens . Vi lar oss inspirere til å lese dikt – dikt om godt og dikt om ondt, om alle og. Med øvet blikk , solid dikterpenn og en durabelig dose satire setter . Før du tør å løfte blikket mot den.


Du er så ung, og så naiv. Så godtroende, så blind. Du slår ditt blikk så gjerne ned. Ikke bare er dette dikt som får leseren til å føle seg sett, men de omslutter også, byr fram et allstedsnærværende blikk. Mørket er et mirakel : dikt.


Halden bibliotek, Voksenavd. Plassering: dikt (hylleplass: d). Groenier ble forelsket i Wislawa Szymborska på grunn av hennes dikt og blikk. Er det vår kulde som iser blikket ditt?


Skimrende, stolt, alene og med et lurt blikk. Salvatore Quasimodos dikt “Ed è subito .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg