onsdag 20. desember 2017

Eplekake matprat

Her serverer vi med vaniljesaus, men varm eplekake med pisket krem er også uimotståelig godt! Med norske epler smaker den ekstra godt. Eplekaken er perfekt til dugna . Her kommer oppskrift på en enkel og god eplekake som alltid blir vellykket. Denne kaken er klassisk, men likevel spennende og utrolig god på smak!


Oppskrift på saftig og enkel hjemmelaget eplekake i langpanne. En langpanne holder til ca. Varm eplekake med krem smaker veldig godt. Norske epler er supre å bruke på grunn av den gode syrligheten. Her er oppskrift på en skikkelig amerikansk . Cake Recipes, Dessert, Dump Cake Recipes,.


This Pin was discovered by Heidi Thomassen Sjo. Discover (and save!) your own Pins on Pinterest. Hva er vel bedre enn en lun eplekake til dessert?


En saftig kake som passer perfekt å servere i større lag, på dugnad eller i som helgekos! Et lunt stykke eplekake med kald vaniljeis eller pisket krem til er definitivt et av. Her kan de lage saftige og enkle muffins med eple og vaniljekrem selv. Oppskriften har enkel forklaring og mange bilder som gjør det enkelt . Det er ikke bare kjøttkaker som kommer fra mors kyndige hånd.


Også eplepai er en vinner fra den kanten. Spis den gjerne varm med vaniljeis eller pisket krem. Sist eg laga verdens beste eplekake eksperimenterte eg litt.


Saftig eplekake med epleskiver og vaniljekrem. I den fyrste kaka brukte eg. På morgon skal eg servere årets fyrste fårikål til middag og då er det alltid eplekake på dessertbordet etterpå!


Alle husker bestemors berømte eplekake. Her har du oppskriften og kan gjenskape gjelden ved å kjenne den herlige smaken. Det søte liv, Passion baking, Fru Timian, Matprat , Krem.


RASK EPLEKAKE I LANGPANNE! Hvis du fortsatt har rabarbra, enten i hagen eller i fryseboksen, så anbefaler jeg deg å lage denne. Hvis du ikke har rabarbra så blir den også veldig god med . Pisk egg og sukker til eggedodis. Smelt smøret og bland med melken.


Sikt alle de tørre ingrediensene i en bolle. Ha i smørblandingen og . Denne Pinnen ble oppdaget av Ellen Forland. Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Kjapp og saftig eplekake i langpanne.


Noe av det beste jeg vet. Server litt vaniljeis ved siden av . Det finnes et utall nydelig eplekaker der ute, deriblant denne nydelige og saftige eplekaken med vaniljekrem. En saftig eplekake er noe som blir tatt godt imot av både liten og stor. Amerikansk eplepai er mer enn en kake - det er kultur! Om du baker paien med norske epler har ingenting å si, så lenge den nytes lun med is . Ein må ha gode oppskrifter og resten går (stort sett) . Inviter til en kopp kaffe og deilig nybakt eplekake med masse kortreiste epler og deilig hjemmelaget vaniljesaus.


Denne oppned eplekaken er en fantastisk kake jeg har etter min bestemor, det er ikke den peneste kaken, men til gjengjeld er den super saftig og smakfull. Apfelstrudel er en tradisjonell østerriksk eplekake. Den lages av meget tynt utkjevlet deig. Gjengitt med tillatelse.


Lettere enn dette blir det nesten ikke ! For utan å ete meg rimelig mett på eplekake til Torsdagsklubben, har eg. Tre-åringen og jeg har nemlig høstet epler og bakt eplekake !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg