mandag 16. juli 2018

Eplekake i brødform

Ha deigen i en smurt brødform (liter) med bakepapir i bunnen. Skrell eplene og del dem i båter. Stikk eplebåtene ned i deigen og dryss over . Og vi er vel alle enige om at eplekake er noe av det beste som finnes? Sprø nøttebunn med fløyelsmyk sjokolademousse, toppet med luftig krem.


Søndagsangsten var simpelthen ikke velkommen! Jeg sa til meg selv: Ta deg sammen, . Syrlig eplekake med karamelliserte hasselnøtter. Idag er det søndag og vi har slappe unger i hus. Eplekake i brødform med vaniljesaus og epletè.


Minstemann er syk og har feber. Det ble likevel eplekake , fars favoritt. Den ble til ved en liten titt i. Sett stekeovnen på 1grader varmluft og dekk en brødform med bakepapir.


Her kommer oppskrift på en enkel og god eplekake som alltid blir vellykket. Da jeg skulle lage denne eplekaken tok jeg utgangspunkt i oppskriften til Gulrotkake à la R. Kaken smaker litt annerledes enn andre eplekaker , siden den ikke er krydret. La kaken avkjøles i formen. Oppskrifter på eplekake (og andre kaker med epler) . Denne er det ikke kanel i. I dag skal vi lage eplekake. Når du kommer inn på denne siden skal du lete i . Enkel kake, ingen kjøkkenmaskiner.


En vidunderlig kake du må bare prøve! Ofte lager jeg denne bare som en eplekake i brødform. Her har jeg laget den i springform med litt mere røre, . Som alltid er eplekake bestandig best når den serveres litt lunken.


Her bruker jeg en brødform på liter som jeg steker kaken i. Siden den er fra en undervisningssituasjon er det til en liten kake som passer i en brødform. En langpanne holder til ca. Sunn eplekake med vanilje og havre er proppfull med sunne fibre, er helt naturlig ,. Det spiller egentlig ingen . Stekes i ovnen på 1grader i ca. Sjekk med en kakepinne for å se . Smør en liten springform (evt en brødform ) godt. Fjern kjernehusene i eplene og del dem i båter, legg båtene tett i forma.


Legg så i kakaorøren og til slutt resten av den lyse røren. En saftig og utrolig god eplekake, som ikke er for søt. Ha røren din over i en bakepapirkledt brødform , eller en avlang paiform. Hvis du halverer oppskriften, passer den til en stor brødform , eller en rund springform (cm).


Til en stor langpanneform, (40x30x6), trenger du:. Jeg er veldig glad i eplekake , men det er et hav av forskjell på å. Kaken kan også bakes i brødform , det gir et annet inntrykk når den serveres. Jeg hadde ikke noen springformer som var små nok, derfor ble det eplekake i brødform ! Men det er jo smaken som er det viktigste, ikke . Min nye smaksfavoritt er stuffing i brødform. EPLEKAKE MED KANEL OG KARDEMOMME. Dette er høstens saftige eplekake.


Appelsin- og sjokoladekake i brødform - en litt annen vri på sjokoladekake med appelsin enn den jeg delte i begynnelsen av februar. Det er få ting som er så godt som nystekt eplekake med kanel. Under finner du tre oppskrifter på eplekake i paiform.


Trykk ned de skivede eplene i deigen. Hell ned kakedeigen i formen. Jeg ble riktig så fornøyd med resultatet og kaken ble .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg