torsdag 16. august 2018

Eplekake uten eple

Her er en god oppskrift på en kake som er enkel og kjapp og utrolig god. Det er egentlig en eplekakeoppskrift, men for meg som ikke liker . En av mine favorittkaker som liten var eplekake uten epler. Jeg likte med andre ord ikke epler i eplekaken. Og jeg må innrømme at jeg den dag . Burde lest kommentarane før jeg lagde, ble bare så glad for å finne oppskrift uten egg.


Vi plukka med epler på vei inn, og ville bake eplekake. Dette er en formkake som smaker som en eplekake , men der er ingen epler i den. Rett og slett en kake med kanel og sukker på, og da smaker . Eplekakesesongen er her for fullt! Og vi er vel alle enige om at eplekake er noe av det beste som finnes? Her skal du får en super oppskrift . Du kan også lage eplekake i langpanne ved å stikke eplebåter i Rømmekake.


En god eplekake går aldri av moten! Jeg husker jeg bakte eplekake etter eplekake da jeg var liten jente, og det var alltid denne. Hva er vel bedre enn en saftig eplekake ? Utvalget av yoghurt uten eller med lite tilsatt sukker har aldri vært større enn det er i dag. Lett eplekake du kan lage uten mål (og mening). Superduper lettvint eplekake hvor alt du trenger er tre like store kopper eller glass.


Saftig eplekake helt uten egg. En slager blant både små og store! Lise Finckenhagens eplekake er en klassiker fra restauranten Bagatelle, hvor Finckenhagen jobbet i flere år.


Vertinnen i Kulturstua rister epler i en pose med kanel og sukker for å. Her er en vesentlig forskjell fra de andre oppskriftene: Uten smør i røra. Oppskrift på eplekake uten egg. Spesielt er den god servert sammen med en kule vaniljeis.


Kall det hva du vil, men. Da er det klart at epleoppskrift må deles, selfølgelig i ekte Linda Stuhaug stil som betyr uten tilsatt sukker. Ei enkel oppskrift på saftig eplekake. Kaken blir aller best med syrlig og aromatiske norske epler.


I oppskriften står det epler, men det kan varieres litt i forhold til størrelsen på eplene. Det er først og fremst eplene og kanelen som gjør den til eplekake , er det ikke? En saftig og god eplekake som dette faller i smak hos store og små. Inspirert av italienerne, er kaken laget med olivenolje og smaksatt med sitron.


Så ja – det må jeg gjøre! Epler blir så fort en naturlig del av maten nå på høsten – eplekake , eplesyltetøy , eplegrøt – og det beste er jo epler fra . Prøver meg nok en gang på kake uten egg, melk og gluten. Denne gang ble det eplekake. Glutenfri, Semper Fin mix, uten melk. Den er uten egg, og den er veldig enkel . Det er tid for norske epler , og på denne tiden av året er eplekaken fra.


Jeg har alltid lurt på hvordan det er mulig å røre smør og sukker uten at smøret er . Siste tirsdag i september er Den Norsk Epledagen. Hvorfor ikke feire med en utradisjonell eplekake med cottage cheese og uten tilsatt sukker. Deilig og saftig eplekake uten melkeprodukter. Nå er tiden for epler kommet, og mange norske hager bugner over av epler.


Disse eplene er det jo greit å bruke til noe, og hva er vel bedre . Når eplekaken har stått i ovnen i bare et par minutter, da lukter det godt i. Tagged eplekake , eplekake uten egg, eplekake uten egg og melk, . Smakfull og saftig eplekake med kokos uten hvetemel med masse smak som er grei og enkel å lage. Server den lun med vaniljeis, vaniljekesam eller . Ingredienser er epler og kanel med sukker som topping.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg