onsdag 31. januar 2018

Brune pinner godt no

Oppskriften er av 1år gamle Nikka Grønning fra Valdal. Enkel oppskrift på klassiske brune pinner. Denne oppskriften har sirup og . Brune pinner en alltid populært til jul.


Disse er tilsatt litt kanel og smaker deilig! Kilde: Opplysningskontoret for egg og kjøtt. Du kan lese mer om dette på Godt. Romerikes Blad og på Forlagsliv. Pisk smør og sukker luftig.


Visp inn eggeplommer og sirup. Del deigen i fire emner. Flere har spurt meg om jeg kan bake brune pinner. Tar du et kjapt søk på nettet så VRIMLER det jo av oppskrifter på disse kakene. Cola-kaker, som vi kaller det i Trøndelag.


Med ca halvparten det kaloriinnholdet en vanlig oppskrift har. Disse brune pinnene er i særdeles nær familie. Rør smør og sukker godt. Da kan en godt spise godteri, kjeks eller Perles brune pinner med lønnesirup - for den ekstra gode karamellsmaken.


Vend inn det tørre til alt er godt blandet til en deig. En enkel og god julekake med smak av kanel, sirup og mandler. Bland i resten av ingrediensene. BRUNE PINNER : nbsp;Wenche . Sett stekeovnen på 1°C.


Ta frem stekebrett med bakepapir. Rekk opp hånde de som elsker brune pinner ! Idun – Mors Hjemmebakte bakeblogg, morshjemmebakte. Her er oppskrifter på brune pinner , sirupsnipper, bordstabels og fattigmann.


Kan godt pyntes med en halv mandel på midten. Da jeg også fant ut at brune pinner også er en av mine favoritter. Fant en oppskrift på aperitif. Anne Brith Davidsen sin, men har justert . Ha i linfrøblanding og sirup og visp det godt sammen.


Sikt i hvetemel, natron, . Jeg blir mer og mer opptatt av at ting skal smake godt. Under innspillingen av Hele Norge baker lærte jeg mye av Pascal og det han kalte Âen . Idag vil eg dele oppskrift på brune pinner , også kalla blant . Et av kakeslagene jeg har i boks er brune pinner. AnneBrith Davidsen sin, men justerte litt . Forvarm stekeovn til 1°C varmluft. Gjør klar et stekebrett, eller to med bakepapir.


Dette er tørre kaker som er enkle å lage, har en lang holdbarhet og smaker godt ! Hvis du ønsker, bytter du ut mandler med for eksempel . Tilsett eggeplommen og pisk godt. Kanelstenger eller brune pinner som de også kalles er sprø godbiter til jul. De er lette å bake, og passer godt sammen med de andre småkakene vi . Fru Haalands brune pinner.


Uansett – her kommer oppskrift på noen nydelige brune pinner ;. Det enkleste er ofte det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg